Health to know.

Extended Quarantine vs. Health: Low Sun Exposure and Vitamin D Deficiency

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The prolonged movement restrictions and the imposition of measures like quarantine, in addition to its psychological impact, might be showing physical repercussions by now if you haven’t been wise enough to take specific health preservation actions.

Low sun exposure due to being isolated at home or restricting your outside activities may cause you health troubles. It might bring problems to your skin, bones, hair, eyes, teeth, muscles but also mental as without enough sun exposure, your serotonin levels get low, which is associated with a higher risk of depression.

The body of science concerning the benefits of moderate sun exposure is growing rapidly, causing a different perception of sun/UV related to human health.

We got things very wrong!

One worrying sign of the public’s misunderstanding is that now even mothers refuse to take their babies to their previously practised routine of sun exposure because many of them think this will cause skin Cancer to their children!

The message of sun avoidance must be clarified and changed to acceptance of non-burning sun rays intake, sufficient to achieve the right vitamin D concentration to keep many of our body processes functioning correctly. Supplements are proven not to be as effective as Sunlight in this particular matter.

When should we suspect we might have low vitamin D?

If you have no adequate sun exposure and experiencing these signs or symptoms, you might want to request a lab test to make sure your levels of Vitamin D are normal:

Getting Sick or Infected Often.

Fatigue and Tiredness despite an adequate resting time. Feeling tired can have many causes, and this vitamin deficiency may be one of them.

Muscle, Bone and Back Pain.

Depression, bad mood, insomnia.

Impaired Wound Healing.

Bone weakness.

Hair Loss.

These signs and symptoms could indicate many disorders so tell your doctor your whole story to better help.

What to do from home?

Well, it’s about time you change your bed-fridge-dining room-bed cycles and take some actions.

Move more. Eat properly; try adding oily fish such as mackerel and salmon, fish oil, eggs, liver, mushrooms and butter to your diet. If not taking direct sunlight, at least do it through a window, but you need those rays because that’s how to produce this essential vitamin naturally.

For more recommendations, pinch here.

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Art from:

https://pin.it/4TKw6nW

https://www.overstockart.com/painting/hopper-morning-sun-1952


“Cuarentena Prolongada vs Salud: Baja Exposición al Sol y Déficit de Vitamina D”

Las prolongadas restricciones de movimiento y la imposición de medidas como la cuarentena, además de su impacto psicológico, podrían estar mostrando repercusiones físicas en este momento si no ha sido lo suficientemente sabio como para tomar medidas especiales de preservación de la salud.

Una exposición baja al sol como resultado de estar aislado en casa o de restringir sus actividades externas, puede causarle problemas de salud como problemas a su piel, huesos, cabello, ojos, dientes, músculos, también mentales ya que sin suficiente exposición al sol, sus niveles de serotonina se reducen, lo que se asocia con un mayor riesgo de depresión.

El interes de la ciencia en los beneficios de la exposición moderada al sol está creciendo rápidamente y está causando una percepción diferente acerca de la importancia del sol  y los rayos UV en relación con la salud humana.

¡Entendimos las cosas muy mal!

Una señal preocupante del malentendido del público es que ahora incluso las madres se niegan a llevar a sus bebés a su rutina de exposición al sol practicada anteriormente, ¡porque muchas piensan que esto causará cáncer de piel a sus hijos!

El mensaje de evitar el sol debe aclararse y cambiarse en aceptar la exposición al sol sin quemarse, sólo la suficiente para lograr la concentración adecuada de vitamina D y así mantener muchos de nuestros procesos corporales funcionando correctamente. Se ha demostrado que los suplementos no son tan efectivos como la luz solar en este asunto en particular.

¿Cuándo debemos sospechar que podríamos tener poca vitamina D?

Si no tiene una exposición adecuada al sol y experimenta estos signos o síntomas, puede solicitar una prueba de laboratorio para asegurarse de que sus niveles de vitamina D sean normales:

Enfermarse o sufrir infecciones a menudo.

Fatiga y cansancio a pesar de un tiempo de descanso adecuado.

Dolor muscular, óseo y de espalda.

Depresión, mal humor, insomnio.

Problemas para sanar heridas.

Debilidad ósea.

Perdida o fragilidad de cabello.

Por supuesto estos signos y síntomas podrían ser un indicador de muchos trastornos, así que cuéntele a su médico su historia completa para obtener una mejor ayuda.

¿Qué hacer desde casa?

Bueno, ya es hora de que cambies los ciclos de cama-nevera-comedor-cama y tomes algunas medidas.

Sé más activo. Come apropiadamente; intenta agregar a tu dieta pescado graso como caballa y salmón, aceite de pescado, huevos, hígado, champiñones y mantequilla. Si no toma la luz solar directa, al menos hágalo a través de una ventana, pero necesita esos rayos porque esa es la forma de producir esta vitamina esencial de forma natural.

Para más recomendaciones pinche aquí.

Arte de:

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